Inici / De la Batllòria a Sant Martí del Montnegre

Distància: 36.5 km                                                                            Altres itineraris
Desnivell: 650 m
Senyalització: parcialment senyalitzada
Durada: 2 h 20 min
logo bicicleta

La ruta recorre el vessant obac de la serra de Montnegre, part integrant del Parc Natural del Montnegre i el Corredor. Hi ha pujades dures fins al coll de Benet.
L'itinerari comença a la plaça de l'església de la Batllòria. Aquesta població, agregada a Sant Celoni, està situada arran de la carretera C-35 entre Granollers i Hostalric, al nord de Sant Celoni. També s'hi pot arribar fàcilment des de l'estació de tren de Sant Celoni.

mapaDesprés de posar el comptaquilòmetres a 0, cal dirigir-se cap al riu i l'autopista AP-7 pel carrer Montnegre, girar a la dreta i, pel costat del camp de futbol (km 0,5), baixar i anar a buscar la passera que travessa la Tordera. Un cop a l'altra banda es pren la pista que discorre paral·lelament a l'autopista cap a l'esquerra (sense passar-la per sota!). Més endavant (km 1,5), es deixa a mà dreta l'accés a un pont que s'utilitzarà a la tornada i es continua vorejant l'autopista fins al km 2,8, on cal desviar-se a la dreta per sota el pont de la riera de Fuirosos. A l'altra banda es deixa una primera pista a la dreta i l'accés a Ca n'Oller a l'esquerra i, pel mig, es pren l'àmplia pista que acompanya la riera en direcció sud fins al km 5,2, on es canvia de banda tot passant un pont. Més amunt es deixen Can Bac i Can Torres a mà esquerra, l'església i les masies de Fuirosos a la dreta i l'accés a Can Riera (km 8,5) a mà esquerra. Comença a haver-hi pujades. Al km 9,1 es deixa una pista que condueix a Sant Martí de Montnegre, a mà dreta, i es continua pel fons de la vall. Més amunt es creua la riera per un gual i s'arriba a l'embassament de Can Crous
(km. 10).
Sant Martí de MontnegreAquest embassament configura un racó bonic i agradable, però, un cop sobrepassat, el camí s'enfila fortament per guanyar alçada. Hi ha quatre trams durs fins que es passa a l'altra banda de la vall. Més amunt es deixen a mà dreta dues pistes que vénen de Sant Martí de Montnegre i es continua fins al coll de Can Benet (km 13,7). Per l'esquerra s'arriba al magnífic indret d'Hortsavinyà, on hi ha un centre d'informació del parc natural (km 15,7).
Després de la visita, cal tornar al coll de Benet i prendre l'àmplia pista que du a Calella pel vessant del Maresme. S'ignoren diversos trencants de la urbanització que hi ha en aquest indret. Al km 19, enmig d'un revolt, es deixa la pista ampla i, per la dreta, s'agafa un camí que retorna al vessant obac de la muntanya. Després d'una pujada, l'itinerari planeja fins al coll d'en Cona, deixa una pista a l'esquerra i comença a baixar. Se segueixen les marques blanques i vermelles del GR-92. Es passen les ruïnes de Santa Maria de Montnegre (km 20,9) i el seu roure monumental, les pistes que pugen del vessant de Fuirosos, l'accés a Can Preses, la pista de Sant Celoni i, immediatament, se surt a Sant Martí de Montnegre (km 25,2), on hi ha un restaurant.
Es continua per la pista que baixa en direcció nord abandonant el GR a mà esquerra i es deixen, successivament, quatre desviacions a la dreta que duen al bosc i a Can Riera. Al km 27,5 es passa un torrentet, es deixa una desviació a la dreta que baixa a Fuirosos i es puja suaument fins al collet de la Creueta i al de Vilarasa havent deixat immediatament abans una pista a la dreta (km 28,7). En aquest coll (km 28,9) es deixa la pista principal (du a Sant Celoni) i es trenca a la dreta passant pel costat d'unes ruïnes.
El camí planeja, a 200 m deixa una desviació a la dreta i després baixa decididament. Es deixen tres trencalls a l'esquerra. Al km 30,6 cal desviar-se a la dreta per una pista que baixa amb força fins al torrent del Bosc, on es troba una altra pista. Es segueix cap a l'esquerra. Al km 33,5 es creua un camí i es continua recte, es passa pel costat de Can Terrades i, més endavant, es deixa un camí a l'esquerra, es surt en una esplanada i es desemboca a la pista que voreja l'autopista. Es segueix cap a l'esquerra, es passa el pont citat a l'anada (km 35) i es desemboca a la pista que, per l'esquerra, retorna al punt d'inici després de tornar a creuar la Tordera. Al km 36,5 s'és de nou a la plaça de l'Església de la Batllòria.

Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina