Inici / El dolmen de la Pedra Gentil

Senyalització: senyalitzada
Durada: 1 h
logo sender

La ruta comença a Vallgorguina, on cal visitar l'església de Sant Andreu (per arribar-hi des de Granollers es pren la C-35 en direcció a Sant Celoni i es trenca a la dreta per la C-61, o bé se surt per la sortida 11 de l'autopista AP-7). Se surt de la població en direcció nord-oest per un passeig amb plataners a ambdues bandes i se segueix un petit tram per la carretera d'accés al poble, la C-61, en direcció a Sant Celoni. Al cap de 15 minuts, a l'alçada del km 13, es gira per una pista que surt a mà esquerra i que porta al santuari del Corredor.
Es continua uns metres per la pista i, als 25 minuts, apareix una bifurcació: cal girar a la dreta i avançar entre un camp i una casa. Més enllà hi ha una altra desviació: es pren una ampla pista de l'esquerra, indicada amb un rètol del Parc Natural del Montnegre i el Corredor, que s'endinsa al bosc. Es creua una riera per un pont i es desemboca en un camí: es prossegueix pel camí ample de la dreta que puja vora un rierol. Al cap de poc s'arriba a un collet que separa un turó de la carena principal. A mà esquerra hi ha una indicació que assenyala l'indret del dolmen, es puja suaument pel vessant sud i, una mica després, aproximadament a 35 minuts de la sortida, s'és davant el majestuós dolmen de la Pedra Gentil, alçat enmig d'una esvelta i esplèndida pineda. A prop seu hi ha l'ermita de Santa Eulàlia de Tapioles, actualment en ruïnes.

Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina